וַתֹּאמֶר לֵאָה–בְּאָשְׁרִי, כִּי אִשְּׁרוּנִי בָּנוֹת; וַתִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ, אָשֵׁר

וַתֹּאמֶר לֵאָה–בְּאָשְׁרִי, כִּי אִשְּׁרוּנִי בָּנוֹת; וַתִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ, אָשֵׁר. אשר בן יעקב הוא הבן העשירי של יעקב אבינו והבן השני של זִלְפָּה שִׁפְחָת לאה אימנו. לאה קוראת בשמו אשר ודורשת "בְּאָשְׁרִי, כִּי אִשְּׁרוּנִי בָּנוֹת". מהו אם כן באשרי? ומדוע אשרוני בנות? מה מהות האישור? ולמה דווקא בנות?

אשר הוא הבן העשירי של יעקב, כנגד הספירה העשירית שהיא מלכות. טבעה של המלכות היא לקבל את כל האורות של של תשע הספירות שלפניה, כח"ב, חג"ת, נה"י. מתוקף היותה מקבלת היא בשמחה משום שהיא מקיימת את ייעודה. קבלת הטוב והשפע. לאה אמנו רואה כי נולד בן עשירי ליעקב והופכת את הכמות לאיכות, כלומר במקום לכנות את הנגלה, בעשרי (בעושר שלי) כלומר בעשרת הבנים הקיימים, היא מברכת את הנסתר ואומרת באשרי שהן אותיות 'אשר בי', לומר ראש הבריאה היה בי' ספירות. בחינת מגיד מראשית אחרית.

"בְּאָשְׁרִי, כִּי אִשְּׁרוּנִי בָּנוֹת". אושר הבנות תלוי אם כן בקבלה, ונמצא כי הספירה העשירית, ספירת מלכות היא היכולה לאשר את הקבלה היות והיא כלי קיבול, ומשום כך, היא מאושרת מעצם הקבלה היות והקבלה היא ייעודה.

נמצא למלכות יש תפקיד כפול, מאשרת ומאושרת.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s