שמעתי ממורי הקדוש

בס"ד

שמעתי ממורי הקדוש נשמתו עדן זצ"ל : דאיתא (מובא) בזהר כי סימן של אוהב – שהוא מכיר את חברו מאחוריו. היינו הטובות שמקבלים מהבורא ית"ש הוא בחינת פנים, היינו שזה מתאים לו ית"ש כי מדרך הטוב להיטיב, אמנם היסורים שמגיעים חס ושלום מהבורא יתברך שמו אל האדם הוא נקרא בחינת אחורים, אמנם האדם האוהב את הבורא יתברך שמו הוא מכיר שהם גם כן טובות מהבורא יתברך שמו.

רבנו הקדוש זכותו יגן עלינו אומר : כי הדחיות הן יותר חשובות מההתקרבויות, היינו שהאדם מרגיש אשר הבורא ית"ש דוחה אותו מלהתקרב אליו, הן יותר חשובות מן ההתקרבויות.

ימין ה' עושה חיל, וילקט יוסף, עמ' קסט טור ב'.

2 מחשבות על “שמעתי ממורי הקדוש

  1. היכל רביעי, היכל זה משונה מכל ההיכלות….
    כאן הוא הרוח הנקרא זכות,
    כי במקום הזה מתהפכים חובות של כל בני העולם לזכות,
    רוח הזה לוקח הכל.
    כלומר מי שזכה בו זכה להכריע את עצמו ואת
    כל העולם כולו
    לכף זכות.

    ביאור הדברים:
    כי אמרו חז"ל לא היה שמחה לפניו כיום שנבראו בו שמים וארץ, משמע שכל בריות העולם הם בתכלית השלמות במידה שלא היה שמחה לפניו וכו'.
    אמנם אי אפשר לאדם לקחת חלק בשמחתו ית' הגדולה הזו, אלא לאחר שעשה תשובה מאהבה,
    אבל מטרם זה, לא ישמח כלל בעצמו ובבריות העולם, אלא להיפך, שמרגיש לפניו עולם מלא צער ומכאובים, עד שאומר ארץ ניתנה ביד רשע, הן מכאובים גופניים, והן מכאובים נפשיים, שהם העברות שעושה וכל זה הגיע לו מפני שהולך כנגד הטבע של הבריאה, כי לא נברא העולם אלא בסוד של השפעה, דהיינו לעסוק בתורה ובמעשים טובים בכדי להשפיע נ"ר ליוצרו ולא להנאת עצמו,….
    אבל בתחילה עייר פרא יולד,….
    שהרי רוצה לבלוע העולם ומלואה לטובתו ולתועלתו.

    ולפיכך הטביע הבורא ית' יסורים קשים ומרים, בענין הקבלה לעצמו הטבוע באדם מעת לידתו, הן מכאובים גופניים והן מכאובים נפשיים, באפן שאם יעסוק בתורה ומצוות אפילו להנאת עצמו, מ"מ ע"י המאור שבה ירגיש הפחיתות והשחיתות הנוראה שיש בטבע הקבלה לעצמו, ואז
    יתן אל לבו לפרוש את עצמו מטבע הקבלה הזו
    ויתמסר לגמרי לעבוד רק להשפיע …

    ואז יפקח ה' את עיניו ויראה לפניו עולם מלא מתכלית השלימות שאין בו חסרון כל שהוא.
    ואז לוקח חלק בשמחתו ית' שבעת בריאת העולם.
    וז"ש חז"ל זכה,
    הכריע את עצמו
    ואת כל העולם כולו
    לכף זכות.

    כי בכל מקום שנותן עיניו הוא רואה רק טוב ורק שלימות,
    ואינו רואה במעשה הקב"ה שום חובות כלל אלא
    הכל זכויות.

    (זהר בראשית ב', ז' היכלות דאו"א דבריאה,, היכל הרביעי, הסולם, קב-קג)

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s