שְׁלֹשָׁה הֵמָּה, נִפְלְאוּ מִמֶּנִּי; וארבע (וְאַרְבָּעָה), לֹא יְדַעְתִּים

בס"ד

שְׁלֹשָׁה הֵמָּה, נִפְלְאוּ מִמֶּנִּי;  וארבע (וְאַרְבָּעָה), לֹא יְדַעְתִּים.
דֶּרֶךְ הַנֶּשֶׁר, בַּשָּׁמַיִם– דֶּרֶךְ נָחָשׁ, עֲלֵי-צוּר;
דֶּרֶךְ-אֳנִיָּה בְלֶב-יָם– וְדֶרֶךְ גֶּבֶר בְּעַלְמָה.  משלי ל יח יט

ניתן לומר כי המשל בספר משלי מלביש לשם הויה, באופן הבא : שלושה המה נפלאו ממני הם ג"ר או ספירות כתר חכמה ובינה. מילת וארבע מורכבת מאות ו' החיבור ומילת ארבע. אות ו' החיבור רומזת לספירת תפארת ומילת ארבע רומזת לספירת מלכות.

במילים אחרות ניתן לראות כיצד מלביש משל זה לשם הויה. קוצו של יוד הוא דרך נשר בשמים או ספירת כתר. אות יוד משם הויה הוא דרך נחש עלי צור, או ספירת חכמה ללא לבוש לחסדים, אות הא עלאה משם הויה היא דרך אניה בלב ים (ראה ליקוטי הש"ס, ים-בינה) או ספירת בינהאות ואו   משם הויה היא ו' החיבור ממילים ודרך גבר או ספירת תפארת, ואות הא תתאה משם הויה היא מילת בעלמה או ספירת מלכות. 
על יסוד פסוק זה נכתבה אגדה במדרש תנחומא, בעקבות האגדה כתבו רחל שפירא ומוני אמריליו את שירם 'אגדת שלושה וארבעה', המבוצע בפי צוות הווי צנחנים.

ט"ו באב שמח לכולם ואהבה שלמה

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s